אלוף במיל' על האסון: "אירוע שניתן היה למנוע"

מהדורת הבוקר No Comments on אלוף במיל' על האסון: "אירוע שניתן היה למנוע"

אלוף במיל' יפתח רון טל במהדורת הבוקר, על האסון בעזה: "ממה שאני מבין זה שילוב בין שגיאה מבצעית להיתקלות עם האויב. השיטה שנבחרה היא לפוצץ את המוקשים, אחרי שהם היו מוכנים משום מה כנראה עוד היו לוחמים בבתים ושני טילי RPG פגעו בטנק ובבניין והפעילו את המוקשים טרם יציאת החיילים. זה אירוע שניתן היה למנוע"

יפתח רון טל צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האסון הכבד ברצועהאלוף במיל' יפתח רון טל, אומר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), כי ככל הנראה מדובר ב"שילוב בין שגיאה מבצעית להיתקלות עם האויב". הוא ציין כי התקרית הקשה אירעה ב"שטח שהוא פחות מק"מ מגבול הרצועה. אנחנו מבינים שגם שם עדיין יש אויב".

לדברי רון טל, המשימה הייתה לפוצץ מספר מבנים ו"השיטה שנבחרה היא לפוצץ את המוקשים, אחרי שהם היו מוכנים משום מה כנראה עוד היו לוחמים בבתים ושני טילי RPG פגעו בטנק ובבניין והפעילו את המוקשים טרם יציאת החיילים. זה אירוע שניתן היה למנוע. זה די דומה למה שהיה לנו בפיצוץ מנהרה על כוחותינו בעיר עזה. הנושא הזה ילמד. במלחמה יש גם טעויות. צה"ל יודע ללמוד מטעויות".

בתוך כך, הבהיר האלוף: "המתקפה בדרום הרצועה בעיצומה, הוצאת הכוחות להתרעננות זה חלק מהחלטות מבצעיות. דבר אחד לא קורה: לא הורידו את הרגל מהגז. המתקפה בעיצומה. פועלים שם צוותי הקרב הכי עוצמתיים בצה"ל להשלמת כיבוש חאן יונס והשמדת הגדודים של חמאס. שם עיקר התשתיות האסטרטגיות של חמאס".

עוד אמר רון טל: "אסור להפסיד במלחמה כדי להחזיר את החטופים. אסור לסגת מהמטרות של פירוז הרצועה ושליטה ביטחונית מוחלטת. העסקה שכבר מתחילים לדבר עליה היא עסקה שתוציא את החמאס מעזה ובמסגרתה גם ישוחררו אסירים".



0 תגובות